11 Haziran 2008 Çarşamba

Kolay örgü bolero modeli


Sizlere kardeşim için ördüğüm bolerayı paylaşmak istiyorum. Balıkesire geldiğinde beraber pazara gitmiştik orada bir kızın üzerinde gördü ve tutturdu o modelden istiyorum diye. Şansımıza serpılcerenkler arkadaşımızda aynı modelin acıklaması varmış. Bende hemen başladım. ÖRmesi çok zevkli oluyor. Çokda kolay bir model.

ARKA : 70 ilmek başladım. 2 düz, 2 ters 5cm kadar lastik ördüm. Sonra örgünün ön yüzünden düz, arka yüzünden ters olarak 17 cm ördüm. Kol oyuntusu içinde her iki kenardan 3-2-1-1 şeklinde kestim ve 13cm daha örerek arkayı bitirdim.
ÖNLER : 35 ilmek başladım. 2 düz,2 ters şeklinde örgü yaptım ve aryada saçörgüsü koydum. 3 sıra ördükten sonra bir taraftan düz örerken diğer taraftanda her 2 sırada 1 toplam 5 ilmek arttırdım. Kol oyuntusunu yine 3-2-1-1 şeklinde kestim. Yaka kısmınıda 4-3-1-1 şeklinde kestim. Ön parcadan 2 adet ördüm. Yanlız burada koy ve alttaki 5 ilmek arttırmaları yanlış yapmayın. Ben dikkat etmedim 2 parçayıda aynı yapmışım. Bir tarafın sagına, diğer önünde soluna yapılacak.
Ön kısımları örerken önde lastik sonradan örüleceği için arkadan lastik kısmı kadar kısa olacak.
Önce omuzlardan dikip kollardan ilmek toplayarak lastiklerini örün.(2düz 2 ters)

Sonrada 2 yanlardan birleştirin. Ön kısımlarının lastikleride tek tek, ilmek toplanarak olacak.
Yakadan ilmek toplarken ilmekleri sık sık alın ki arkaya doğru kastırmasın.


Hiç yorum yok:

 
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin