4 Eylül 2008 Perşembe
3 Eylül 2008 Çarşamba
Kurdela Nakışı Nedir
Kurdele Nakışı Nedir
Kurdele nakışı, iğne ile işlenen bir sanattır. Ayrıca dekor için kullanılan bir nakış çeşididir. Kurdele nakışında ipek ve organze kurdelerle, kesme, katlama dikme yöntemleri ve bir çok çeşitli kompozisyonlar oluşturulmaktadır.
Bu nakış türü kolay çok fazla araç gereç gerektirmeyen fakat çok güzel sonuçlar alabileceğiniz bir nakış türüdür. Öğrenilmesi çabuk ve kolaydır. Kullanım alanının genişliği de kurdele nakışı sanatının bir başka artı özelliğidir. Bu gibi nedenlerle başlanılan projelerin başarıyla tamamlama oranı çok yüksektir. Ayrıca evde çalışma rahatlığı tanıması ve temiz bir iş olması bu sanatın bayanlar tarafından oldukça çok rağbet görmesine sebep olmaktadır.
İpek kurdele nakışı çok eski yıllardan gelen ve adeta antika sayılabilecek zevkli bir sanattır. Günümüzde, etkili, zarif, nostaljik ve çağdaşlık gibi özellikler kazanmıştır. Organze kurdele kullanıldığı taktirde ise oldukça düşük maliyetlerle ve birbirinden güzel ürünler yapılabilmektedir. Ancak geniş çapta kullanılan saten ve naylon karışımlı kurdeleler ipek kurdelenin yumuşaklık ve esneklik özelliğinden yoksundur. Bunu da yapılacak çalışmalarda göz ardı edilmemesi gerekir.
Kurdela Nakışından Bebek İşlemesi
Kullanılan Teknikler
El Nakışı, Kurdele Nakışı, Aplike
Malzemeler
Zemin kumaşı, aplike kumaşı, tela, kasnak, kurdele nakışı iğneleri, parşömen kağıdı, silgi, kalem, nakış iplikleri, aplike tekniği uygulanabilecek kız figürü, işleme nakış kurdeleleri.
Uygulama
Desen istenilen boyutta büyütülüp parşömen kağıdına çizilir. Resimdeki figürlere uygun kumaşlar hazırlanıp, ütü yapılır. Telalar yapıştırılır. Parçalar ayrı ayrı değişik kumaşlara çizilip, iğne ardı tekniği ile işlenir. 1/2 cm. payla kesilip, arkadan teğellenir, ara parçaları birleştirilir. Hazırlanan aplike zemine yerleştirildikten sonra kumaşa ara baskıyla monte edilir. Çevresine yapılacak işlemlere karar verilir ve çizimi yapılır. Kurdele nakışı teknikleri ile çevresine çiçekler konur. Gül Yapımı: Orta kısmı elde kıvrılarak yapılarak, zemine dikilir. Çevresine kurdele iğnesi ile gülün çanak yaprakları yapılır. Büyük gül için 13mm, küçük gül için 7mm/4mm kurdele kullanılır. Sap işleriyle dallar işlenir. 13mm/7mm/4mm yeşil kurdeleler ile yapraklar yapılarak, tohum işleri ile süslenir
Kurdela Nakışı Pembe Güller
Kurdele Nakışı Pembe Güller
Kullanılan Teknikler
El Nakışı (Düğüm İşi, Rokoko, İğne Ardı, Balıksırtı, Boncuk işlemeleri), Kurdele Nakışı (Batmagül, Kıvırmalı Güller, Büzgü İşi, Japon İğnesi, Lop, Kolonial Düğüm, Fransız Düğümü
Malzemeler
Zemin kumaşı, kasnak, kurdele nakışı iğneleri, parşömen kağıdı, silgi, kalem, nakış iplikleri, işleme nakış kurdeleleri.
Uygulama
Öncelikle desenin transfer baskısı yapılır. Basit nakış iğneleri işlenir. En arka plandan başlamak suretiyle kurdele nakışı teknikleri kullanılarak işleme tamamlanır
İsmek Dilek Can
Tel Kırma
Tel KırmaUlusal Kültürümüzü yansıtan el sanatlarımızın en güzel örneklerinden olan Bartın yöresine ait gümüş tel kırma işlemesi araştırmalara göre 1890-1900 yılları arası ilk defa görülmüştür.İlk tel kırma işlemesini Bartın’ın Asma mahallesinde oturan katip kızı lakaplı Hatice Ağaçkıran tarafından yapıldığı sanılmaktadır.Bu nedenle tel kırma Bartın işi olarak anılmaktadır. İlk zamanlarda tel kırma çeyiz amacıyla yatak yorgan takımlarına yastık ve kırlentlere gelin bohçasına sünnet çarşaflarına yapılmakta idi.Günümüzde ise fantezi kıyafetlerde küçük ve büyük çantalarda kına örtüleri Mevlit,örtüleri,şal,fular,küçük keseler,aksesuarlarda hatta ayakkabı ve terlikte uygulanmakta.Sayılabilir özellikteki her tür nakış deseni başarı ile uygulanabilir her ne kadar siyah tül tercih ediliyor olsa da değişik renkte kumaş ve tül üzerine gümüş,altın ve bakır tel makaralarla işleme yapılabiliyor.Desenlerin işleyene göre isimlendirilmesi günümüzde de devam etmekte: Kaymaktabağı , bağda gül, asma yaprağı,sarhoş sokağı,mihrap,değirmentaşı,lalezar,çarkıfelek,süpürgeli ve kemerköprü gibi.
Tel kırma işleme tekniği ile diğer nakış tekniklerinden çok farklı ve görünüşü itibari ile de göz alıcı bir işleme çeşididir.Kumaş veya tül kasnağa gerilerek özel iğnesi ile işlenir. İplik olarak kullanılan tel işleme sonunda el ile bükülerek kırılır.Bu nedenle tel kırma adını almıştır.
Bartın’a özellik katan bu el sanatı hem kamu kurum ve kuruluşlarınca hem de Bartın ’ da yaşayanlar tarafından yaşatılmakta.
Kaynak :bartin74.net
Hesap İşi
Hesap İşi
Hesap işi ve her zaman iftihar edeceğimiz milli bir işimizdir. Hesap işi, ipliği sayılabilen kumaşlar üzerine ve sayılarak işlenir. Hesap işinde çekme ve kesme ajurların yer aldığı görülür
Hesap İşi’nde uygulanan teknikler
a)Hesap işi antikası
b)İnce sarma
c)Susma
d)İğneye sim geçirme
e)Hasır iğne
f)Civankaşı
g)Balık sırtı
h)Düz hesap iğnesi
i)Verev hesap iğnesi
j)Ciğerdeldi
Hesap İşi Yaparken Dikkat Edilecek Esaslar
1-İpliğin tarazlanmaması
2-Desenin Türk işi karakteri taşıması
3-İşlemenin ters ve düzünün bir olması
4-Seri renklerden faydalanılması
5-Simli yerlere kızgın ütü basılmaması
Türk İşi
Türk İşi
Türk işlemelerinde desen itibariyle doğadan alınan motifler görülmektedir. Türk işi adından da anlaşılacağı gibi atalarımızdan kalma bir işleme türüdür. Türk işlemelerinde motiflerin etrafı kavisle çevrilidir. Hatların ince ve kıvrak olması Türk motiflerinin özelliğini belirtir. Eski işlemelerdeki motifler, kişilerin özelliğini, bulundukları yöre özelliğini taşımaktaydı. Türk işinde kullanılacak olan kumaşların dokusunda naylon karışımı olmamasına dikkat edilmelidir. Genellikle keten, yöresel kumaşlar, yün tela, ipek, şifon vb. tür kumaşlar tercih edilmelidir.
Türk İşi’nde uygulanan teknikler
a)Kenar gözeme
b)Düz pesent(sayılı)
c)Düz pesent(sayısız)
d)Gölgeli pesent(tahrirli)
e)Verev pesent
f)Mürver
g)Muşabak
Türk İşi Yapımında Dikkat Edilecek Teknik Esaslar
1-Kumaş ve iplik kalınlıklarının orantılı olması.
2-Renklerin desene ve kumaşa uygun olması.
3-İpliğin tarazlanmaması.
4-Desenin Türk işi karakteri taşıması .
5-İşlemenin ters ve düzünün bir olması.
Çin İğnesi
Çin İğnesi
Çin iğnesi desenin yüzeyini tamamen kapatan renkli bir işlemedir. Renkli ipliklerin birbirinin içine girerek kaynaştığı ve düz bir yüzey meydana getirdiği için desen boyanmış hissini verir.
İsminden de anlaşıldığı gibi Çin iğnesi ilk defa Çin’de yapılmıştır. Çinliler kendi dokudukları atlas kumaşlar üzerine işleme yapmışlardır. Desen için günlük yaşantılarından, tabiattan ve efsanelerden yararlanmışlardır. Çin iğnesinin diğer bir adı da iğne boyasıdır. Sık ve düzgü dokunuşlu bütün kumaşlar üzerine uygulanabilir. Örneğin : Sira saten, krep saten, tafta, kadife, organze gibi.
Çin İğnesi Çeşitleri
1Düz Çin İğnesi : Tek renk ipekle çalışılır. Fazla renk katılmaz.
2-Gölgeli Çin İğnesi : Pek çok rengin bir arada kullanılması ile yapılır. Asıl Çin
iğnesi budur.
3-Fantezi Çin İğnesi : Desenin bazı yerlerine gölge verilerek yapılır. Yardımcı olarak
sap işi, makine dikişi, gölge işi, tohum işi kullanılır.
Çin İğnesi Yapımında Dikkat Edilecek Teknik Esaslar
1-Kumaş ve iplik kalınlıklarının orantılı olması
2- İğne yerlerinin belli olmaması
3-Renklerin kaynaşması
4-İnce ve uzun iğneyle çalışılması
5-İğnenin yatık batırılması
6-Hep aynı yönde yapılması
7-İpliğin tarazlanmaması
8-Desenin dar yerinden geniş tarafına doğru çalışılması
9-İpliklerin kısalı ve uzunlu atılması
10-Alt ve üstünün bir olması
11-Atılan ipliklerin yan yana gelmesi. Üst üste veya aralıklı olmaması
12-Atılan iplik uzunluklarının 0,5 cm’ yi geçmemesi
Antep işi
Antep İşi
Antep işi iplikleri sayılarak ve belli motif özellikleri dikkate alınıp kumaşın en ve boy ipliklerinin kesilerek çeşitli ajurların işlendiği ve motif kenarlarının susmalarla zenginleştirildiği bir tekniktir.
Antep işinde ajurlar yapılmadan önce hesap işi antikası, sarma yapılarak ipliklerin atması engellenir. Ajur özelliğine göre fon, bir kes bir bırak, iki kes bir bırak şeklinde hazırlanabilir.
Antep işi tekniğinde desen sayılarak kumaşa geçirilir. Deseni kumaşa geçirme çok önemlidir ve direct işlemenin kalitesini etkilemektedir. Eğer desen kumaşa geçirilirken hata yapılırsa, fonun kesiminde telafisi mümkün olmayan sonuçlar doğabilir.
İplikleri kesilerek hazırlanan fonlar;
1-Mercimek ajuru
2-Örümcek ajuru
3-Kartopu ajuru
4-Ciğerdeldi
5-Cemelyan ajuru
a)Çitime
b)Badem Ajuru teknikleriyle yapılır.
Ajur dışında kalan kısımlar çeşitli susmalar ile süslenir. Desenler genellikle sayarak kumaşa geçirilir. Antep işi giyim süslemeleri, dekoratif ürünler, oda ve yatak takımları gibi pek çok ürünlerde kullanılır.
Maraş işi
Maraş İşi (Dival işi)
Bu nakış türü Maraş ilimizde yoğun bir şekilde yapıldığından dolayı Maraş işi adını almıştır. Dival işi, sim-sırma işi, mukavva işi, bastırma gibi isimlerle de anılır.
Maraş iş tersi ile yüzü farklı görüntüde olan tek yüzlü bir işlemedir. Desen işleme ve kabartma kartonları çiriş ile hazırlanan, deseni kartondan özel bıçağı ile oyulan ve kumaşa yapıştırılan, daha sonra kartona gerilerek cülde adı verilen özel tezgâhta üstten çok katlı sim yada sırma ile alttan mumlanmış iplikle karşılıklı tutturularak yapılan bir işleme tekniğidir.
Maraş işinde kullanılan teknikler
a)Sarma
1.Düz sarma
2.Verev sarma
3.Yarmalı sarma
4.Kabartma sarma
5.Delikli sarma
b)Pesent
1.Düz pesent
2.Verev pesent
c)Balık sırtı
d)Hasır iğne
e)Aplike
f)Taç (kenar çalışması)
Maraş işinin uygulandığı alanlar;
Önceleri, evrak çantası, cüz kesesi, kahve ibriği torbası, nihaleler, terlik, pabuç, yatak örtüleri, bindallılar, gelinlikler, perdeler, divan örtüsü vb. eşyalarda kullanılırdı. Günümüzde ise, oda takımların, masa örtüleri, panolar, kırlentler, sehpa takımları, kutular, seccadeler, yatak örtüleri, albüm kapakları gibi ürünlerde; dış giyim de gece ve abiye kıyafetlerde, fantezi kıyafetlerde; iç giyimde gecelik, sabahlık vb. ; çanta, fular, etol, ayakkabı, terlik, broş, küpe, kemer, mendil, şal gibi giyim aksesuarlarında kullanılmaktadır.
Ajur
Ajur
İplik çekilerek yada kesilerek yapılan bir nakış türüdür. İplikleri çekilerek yapılan ajura “çekme ajur”, iplikleri kesilerek yapılan ajura ise “kesme ajur” denilmektedir.
Çekme ajur: Kumaşın bir tarafındaki iplikleri çekilir. Çekilmeyen iplikler çeşitli kotonlarla grup grup bağlanarak şekil verilir. Çekme ajurlar başlı başına kullanılabildiği gibi, değişik tekniklerle birlikte de kullanılabilen çok zarif ve dekoratif bir nakış türüdür.
Kesme ajur: Kumaşın bir tarafındaki iplikler desene uygun olarak gruplar halinde kesilir. Diğer taraftaki iplikler tamamen kesilir ve çekilir. Ortada kalan iplikler kotonlarla şekillendirilir. Bu arada motife uygun iplikler atılarak üzeri sarılır.
Günümüzde kullanılan ajurlar:
a)İplik çekme ajurlar
b)Ara ajurlar
c)Düğümlü ajurlar
Antika
Antika
Genellikle temizleme tekniği olarak kullanılan antika, süsleme olarak da kullanılmaktadır. Antika işleme ipi ile kumaş ipliklerini üçe yada dörder bağlanması ile meydana gelen iğne teknikleridir. İplikleri çekilerek yapılır. Antika, kumaşın enine yapıldığı zaman en iplikleri, boyuna yapıldığı zaman boy iplikleri çekilir. Çekilen ipliklerin genişliği 3 mm.yi geçmemelidir.
Günümüzde kullanılan antika çeşitleri:
a)Düz antika (tek taraflı antika)
b)Karşılıklı antika
c)Zikzak antika
d)Fantezi antika
Kasnak İşi (Suzeni)
Geniş ve büyükçe bir tahta kasnağa gerilen kumaş üzerine tığ ile yapılan zincir işi tekniğine “kasnak işi” denir. Bir adı da suzeni’dir. Kasnak işi kolay yapılışı ve gösterişli bir işleme oluşu nedeniyle çok rağbet görmüştür.
Kasnak işi bir İslam-Türk İşleme tarzıdır. İlk önce Türkistan ve Kafkasya’da Türklerin yaşadığı bölgelerde görülmüştür. Kasnak iş sık dokumalı bütün kumaşlara, çizgili ve kareli yerli dokumalara uygulanır. Sofra ve çay takımları, çeşitli örtüler, oda takımları, elbise, sabahlık, seccade vb.. ürünlerde kullanılır. kullanılır.
Kasnak işi teknikleri:
1-İğne ile kasnak iş (İlme)
2-Kasnakta tığ ile yapılan
3-Makine ile işlenen kasnak işi
İğne Oyası
İğne Oyası
Kumaş, zincir yada kalın iplik üzerine iğne yardımı ile düğüm atılarak yapılan bir örgü sanatıdır.
Derin bir geçmişe sahip olan iğne oyaları aynı zamanda, çok zengin çeşide de sahiptir. Türk kadınının yaptığı oyalara verdiği adlar onların hayal gücünü ve günlük hayata bakışlarını yansıtmaktadır.
Genellikle ipekten yapılan iğne oyaları küçük iğnelerle ilmikler düğümlenerek örülür. Düğümler sıkıştırıldıkça, örülen iplik inceltildikçe, örgü gözleri de küçülür. İğne oyasındaki örgü desenleri benzedikleri şekillerle adlandırılır. Birli, mecnun yuvası, pirinç, Trabzon vb..
7-Kastamonu Çarşaf Bağlamaları
a)Kastamonu çarşaf bağlama düğümü
Aplike
Aplike
Düz yada desenli bir kumaştan kesilmiş motifleri veya parçayı başka bir kumaşın üzerine değişik iğne teknikleri yardımı ile tutturma, yapıştırma, kapama, tatbik etmektir. İlk çağlardan beri yapılan aplike tekniğinin günümüzde de sevilerek uygulandığı görülmektedir. Aplike tekniği uygulanırken iki tip kumaş kullanılır:
1-Fon kumaşı: İşlemenin zeminini oluşturan asıl kumaştır.
2-Aplike (Kapama) kumaşı: Fon kumaşı üzerine çeşitli iğne teknikleri ile tutturulan kumaştır.
Aplike tekniği üç değişik yöntemle uygulanmaktadır:
1-Kapalı Aplike (Kapama aplike)
2-Açık aplike (Düz aplike)
3-Enkrüste Aplike (Araya geçirme)
Aplike kumaşını tutturmada sıkça kullanılan iğne teknikleri
a)Sarma
b)Paris puanı
c)Fantezi çin iğnesi
d)Kıvırarak Paris puanı
f)Blonya iğnesi
e) Kordon
g) Türk ajuru
h) Rişliyö
Tül işi
Tül İşi
Tülün deliklerine koton ipliğinin motife uygun olarak gezdirilmesi veya atılması il yapılır. Keten tül, ipek tül ve naylon tül üzerine uygulanır. Giyim süslemeleri,çeşitli örtüler, oda takımları b.. ürünlerde kullanılır. Tül işi üç farklı teknikle yapılır.
Beyaz iş
Beyaz İş
Klasik bir işleme tarzı ola beyaz iş, nakışın temelini oluşturur. Çok kullanışlı bir işleme tarzıdır. Önceleri beyaz kumaş üzerine, beyaz iplikle işlenmekteydi. Bu gün renkli kotonlarla renkli kumaşlar üzerine tatbik edilmektedir. Çeşitli örtüler, çay- yemek takımları, iç ve dış giyim süslemeleri vs.. de kullanılır. Beyaz iş pürüzsüz bütün kumaşlar üzerine yapılabilir. Keten, poplin, opel, patiska cinsi pamuklular; saten, tafta, birman gibi ipekliler.
Beyaz işi teknkleri:
a)İnce sarma
b)Sarma dolgusu
c)Puan
d)Yarma dolgu
e)Rişliyö
f)Ciğerdeldi
g)Kolber
Kurdela nakışı menekşe yapımı ve acıklaması
Kullanılan Malzemeler:
YLI ipek kurdele 7mm No:85, 0,5mt YLI ipek kurdele 7mm No: 102, 0,5mt YLI ipek kurdele 4mm No: 171, lm.t EdMar iplik, İris No: 149, 2 sap EdMar iplik, İris No: 106, 1 sap
Yapılışı
7mm koyu mor ipek kurdele ile birer boşluk bırakarak düz batım tekniği ile çiçeğin ana hatlarını oluşturuyoruz. Boşlukları 7mm açık mor ipek kurdele ile yine aynı teknikle dolduruyoruz.
Çiçeğin ortasındaki tohumları sarı iplik ile işliyoruz. Yeşil iplik ile çiçeğin dallarını işliyoruz. 4mm yeşil ipek kurdele ile balıksırtı yapraklar oluşturuyoruz.
Kurdele nakışı nergis çiçeğinden pano yapımı
Nergis Vazosu Panosu
İğneler
Chenille iğne No: 18, 20 Milliner’s iğne No: 5
İlmekler
Kurdele ilmeği Pistil ilmeği
Bükülmüş kurdele ilmeği Aralıklı iğne ardı tekniği
Gerekli Malzemeler
Kumaş parçası 38cm x 33cm
2 metre, 4mm ipek kurdele, Rengi: Sarı
4 metre, 4mm ipek kurdele, Rengi: Çimen yeşili
4 metre, 4mm ipek kurdele, Rengi: Altın sarısı
1 metre, 4mm ipek kurdele, Rengi: Sarımsı kahve
2 metre, 7mm ipek kurdele, Rengi: Limon sarısı
3 metre, 7mm ipek kurdele. Rengi: Sarı
2 metre, 7mm ipek kurdele, Rengi: Çimen yeşili 2 metre, 7mm ipek kurdele, Rengi: Altın Sarısı 2 metre, 7mm ipek kurdele. Rengi: Krem 1 çile DMC Muline, No: 469, Rengi: Yeşil
1 Ad. Toprak rengi vazo süsü
Yapılışı
Kurdele ilmeği tekniği ile, şemayı takip ederek beş veya altı taç yaprağı işleyiniz, işlemeden önce nergisin hangi yöne baktığını kontrol ediniz. Nergisin baktığı yön beş mi, altı mı taç yaprak işlemeniz gerektiğini belirleyecektir. Nergisler, altı taç yapraklı çiçeklerdir ancak yalnızca 5 adet taç yaprak işlemeniz gerekebilir.
Süs vazosu yerleştirdikten sonra, bir kumaş kalemi ile saplan kumaş üzerine çiziniz. Nergisleri ve saplarını işlerken bir kılavuz olması için, vazonun çevresini aralıklı iğne ardı tekniği ile işleyiniz. Bütün nakış tamamlanmadan vazo yapıştırılmaz.
Taç Yapraklar. 18 numara Chenille iğneye 7mm ipek kurdeleyi geçiriniz. Benim seçtiğim renk yerleşimini izleyebilir veya kendiniz seçebilirsiniz
Kullandığım renk kombinasyonları şunlardır:
Taç yapraklar için Krem rengi ve trompet için Sarı;
Taç yapraklar için Sarı ve trompet için Atın sarısı
Taç yapraklar için Limon şansı ve trompet için Atın şansı
Trompet. 18 numara Chenille iğneye, seçmiş olduğunuz 7mm ipek kurdeleyi geçiriniz (şemaya bakınız). Taç yaprakların ortasından bir kurdele ilmeği başlatınız ve trompetin olacağı yöne doğru işleyiniz, sonra iğneyi tekrar ortaya getiriniz ve aynı uzunlukta olacak ama uç kısımda dışa doğru genişleyecek şekilde başka bir kurdele ilmeği yapınız.
Trompette fırfırlı kenar. 20 numara Chenille iğneye, trompet ile aynı renkte 4mm ipek kurdeleyi geçiriniz.
Bir kumaş kalemi ile, trompetin altına, kılavuz olarak oval bir şekil çiziniz. İğneyi oval çizgi üzerinde yukarı çıkarınız ve kurdeleyi içeride işlemeden önce iğnenin üzerinden dışa doğru sarıp rulo yapınız. Kurdeleyi çok fazla çekmeyiniz yoksa ruloyu bozarsınız. Bu ruloları, birbirine yakın olarak, oval şeklin etrafına işlemeye devam ediniz. Tabi ki bazı nergislerde yarım oval görüntüsü olacaktır.
Orta pistliler. 5 numara Milliner’s iğnesine, 33820 numara sarısı DMC Floş (rayon) İpliğinden bir kat geçiriniz. Trompetin ortasına üç ya da dört pistil ilmeği yapınız.
Nakısınızı işlerken, çalışmanızın arkasındaki kurdeleleri düzenleyiniz ve dikiniz.
Tomurcuklar. Bütün nergisleri işledikten sonra, birkaç tomurcuk ekleyiniz. 20 numaralı Chenille iğnesine Sarı 4mm ipek kurdele geçiriniz ve aşağı doğru bakan, bir¬birine yakın üç kurdele ile yaprak çalışınız. Sarımsı kahve renginde 4mm ipek kurdele kullanarak bir kenara kurdeleden bir yaprak ekleyiniz.
Vazonun dibine aşağıda 3 adet nergis ve bir adet tomurcuk ekleyiniz.
Saplar. 20 numaralı Chenille iğnesine çimen yeşili bir 7mm ipek kurdele geçiriniz. Kurdelenin ucunu düğümleyiniz ve iğneyi kumaşın içinden geçirip en üste, çiçeğin başının olduğu yere getiriniz.
Kurdeleyi bir helezon şeklini alana dek çeviriniz, aşağı çekiniz ve istenen uzunlukta içinden işleyiniz. Arkasından düzgünce tamamlayınız, böylece sap gergin duracaktır.
Bütün sapları tamamlayınız. Bazıları, sapların kalınlıklarında değişiklik yapmak için çimen yeşili 4mm ipek kurdele ile işlenebilir.
Yapraklar. 18 numaralı Chenille iğneye 20 numara çimen yeşili bir 7mm ipek kurdele geçiriniz. Ucunu düğümleyiniz. Kurdeleyi arasından çekmeden önce birkaç kez bükerek tabandan başlayınız. 469 numaralı Yeşil renkli DMC Mulinenin bir katı ile malzemenin birkaç katını tutturmanız gerekebilir.
Aşağı işlemeden önce, sapın altından bazı yaprakları alınız.
Helen Eriksson Eserlerinden alıntıdır
Hanımlar elimde kurdele nakışıyla ilgili kitaplar mevcut kitaplardan altılar yapmaya devam edeceğim kolay gelsin Örneklerinizi bekliyorum
Kurdele nakışından pano yapımı
EREKEN MALZEMELER
Siyah kadife malzeme 36cm x 32cm 4 Krem Renk Saf İpek İpliği
2 metre 4mm, Renk: Haki yeşil
3 metre 7mm ipek kurdele, Rengi: Şeftali 2 metre 7mm, Renk: Koyu yeşil
2 metre 7mm, Renk: Yeşil
2 metre 4mm, Renk: Koyu şeftali
6 metre 7mm ipek kurdele, Renk: Krem
3 metre 3-5mm, saten, Rengi: Ebruli Zeytin yeşili
1 çile DMC Hoş (rayon), No:30991, Renk: Koyu yeşil (Ebruli) 1 çile Beta lplk, No:2, Renk: Turuncu/Şekliden Yeşile (Ebruli) 1 çile DMC Muline, No: 935, Renk: Yeşil Az miktarda Marlitt İplik, No: 864, Renk: Ten rengiİĞNELER
Chenille iğne No: 13, 14, 16, 18, 20, 22
İLMEKLER
Şakayık Tekniği Kurdele ilmeği Fransız düğümleri Eğreltiotu yaprağı Bağlama İlmeği Sinek tekniği Bükülmüş kurdele tekniği Düz ilmek
YAPILIŞI
1. Kadifenin sökülmesini önlemek için
kenarlarına overlok yapınız. Kumaş Kalemi ile ana güllerin yerlerini işaretleyiniz
Taban yapraklan. Şakayık tekniğindeki 1. ve 2. aşamanın çizimlerine bakınız, aşama 1 &- 2 resimlerine bakınız. 13 numara bir Chenille iğneye, Krem rengi, 7mm ipek kurdeleden 35cm geçiriniz. Kurdele ilmeği kullanarak taban yapraklarını işleyiniz.
Gölge taç yaprakları. 28 numara Chenille iğneye, Şeftali rengi, 4mm ipek kurdele geçiriniz. Gölge taç yapraklarını ekleyiniz. Her taban taç yaprağının altına kurdele ilmeği yapınız böylece kurdele, krem taç yapraklarının üzerinde oturmaktansa dışardan görünür.
Dış çanak yaprakları. Şakayık tekniğindeki, 3.aşamanın resimlerine bakınız. 14 numara bir Chenille iğnesine. Krem rengi, 7mm ipek kurdeleden 35cm geçiriniz. Kurdele ilmeği kullanarak dış çanak yapraklarını ekleyiniz. Kurdeleyi içinden çektikten ve bir uç elde ettikten sonra, taç yaprağını gevşetmek için geri çekiniz. Bunu, üç boyutlu görünmesi için çanaktaki her taç yaprak için yapınız.
iç çanak yaprakları. Dıştakilerin içine, Krem rengi, 7mm ipek kurdele ile daha fazla taç yaprağı ekleyiniz, önceden işlemiş olduklarınızı tekrar işlemeyiniz. Bol görünecekleri konusunda endişe etmeyiniz. Bu daha iyi bir etki verecektir.
Orta Fransız düğümleri. 20 numara Chenille iğneye, altın sarısı, 4mm ipek kurdeleden 35cm geçiriniz, çanağın ortasını Fransız düğümleri ile doldurunuz. Fransız düğümleri, güllerin dolgun görünmesini sağlamak için çanak taç yapraklarını dışarıda tutacaktır. Şakayık tekniğindeki 4. aşamanın resimlerine bakınız.
Ekstra çanak yaprakları. 14 numara Chenille iğneye, krem rengi, 7mm ipek kurdeleyi geçiriniz ve öndekilerden daha kısa olacak şekilde daha fazla çanak yaprağı ekleyiniz. Kurdele bir noktaya çektikten sonra her birini geri çekiniz.
Yapraklar. 18 numara Chenille iğneye Koyu Yeşil, 7mm ipek kurdele geçiriniz. Kurdele ilmeği kullanarak açık ve koyu etkiyi birlikte vermek için, Zeytin yeşili 7mrn ipek kurdele ile değiştirerek birçok yaprak ekleyiniz.
22 numara Chenille iğneye, yeşil renk DMC Muline İpliğinden iki kat geçiriniz ve gereken yerlere saplan ekleyerek bütün yaprakları yukarı asınız. Kurdele İlmeği ve bağlama ilmeği için verilen şekillere bakınız.
Tomurcuklar. 16 numara Chenille iğneye, koyu şeftali, 4mm ipek kurdeleyi geçiriniz. Her tomurcuğun yerini çizdikten sonra, her iki tarafa yeşil yapraklar ekleyerek, yan yana iki kurdele ilmeği yapınız.
Doğadaki gibi, bazı tomurcuklar diğerlerinden saha açıktır, bu yüzden her iki tarafa, altın sarısı, 7mm ipek kurdele ile kurdele ilmeği yapınız. Tomurcuklar için verilen şekillere bakınız.
Gülün arkadan görünüşü. 16 numara Chenille iğneye , krem rengi, 7mm ipek kurdeleyi geçiriniz ve taban yapraklarını işleyiniz. Taç yapraklannın ikinci katını ekleyiniz, kurdeleyi bir noktaya çektikten sonra büzünüz.
16 numara bir Chenille iğnesine, zeytin yeşili, 7mm ipek kurdeleyi geçiriniz. Kurdele ilmeği kullanarak arka ortaya yeşil yapraklan ekleyiniz.
Yapraklan Dökülmüş Gül Başı. 18 numara Chenille iğneye, Yeşil, 7mm ipek kurdeleyi geçiriniz. Ana güllere doğru, arkaya bakan beş düz taç yaprak işleyiniz.
22 numara Chenille iğneye, 935 no.lu, Yeşil renk DMC Muline İpliğinden bir kat geçiriniz. Yeşil yaprakların üst kısmından başlayarak ve en üstte daha geniş yayarak düz ilmekler işleyiniz. 864 nolu, Ten rengi Marlitt ipliği kullanarak düz ilmeklerin üzerine Fransız düğümleri ekleyiniz.
Eğrelti otu yaprakları. 18
numara Chenille iğneye,
16 ebruli zeytin yeşili renkli, 3.5mm Kurdele geçiriniz, sonra şekli kurdele ilmeği ile işleyiniz. Eğreltiotu Yapraklan talimatlarını izleyiniz.
Haki rengi, 4mm ipek kurdele ile birkaç yaprak ekleyiniz. Kumaş Kalemi ile şekli çiziniz.
Yumuşak küçük dallar. Bütün güller, gül tomurcukları ve yapraklar tamamlandığında, çiçeklerin yumuşak küçük dallannı ek-leyiniz. Resimlere bakınız. Kumaş kalemi ile saplan işaretleyiniz. 22 numara Chenille iğneye. 30991 numaralı koyu yeşil DMC floş ipilğini geçiriniz sinek tekniği ve düz ilmeği kullanarak sapları işleyiniz.
Aynı iğneye, 2 numaralı, Turuncu/Şeftaliden yeşile. Beta İpliği geçiriniz. Küçük sinek tekniği dallarının her ince dalı üzerine üç Fransız düğümü işleyiniz.
Alıntıdır Helene Eriksson-Uyanan Kurdele NakışıRokoko Tekniği, brezilya nakışı
Aşama 1. Bir Milliner’s iğnesi kullanarak, rokoko için gereken uzunlukta bir iğne ardı ilmeği alınız.
Aşama 2. iğne ardı uzunluğunu kaplamak için yeteri kadar ipliği iğnenin etrafına sarınız.
Aşama 3. Sarımların gerginliğini muhafaza ederek, dikkatlice iğneyi gevşetin ve kumaş ve sarımlar arasından iğneyi çekiniz.
Aşama 4. İpliği çektikten sonraki tüm yol boyunca, rokoko düğümünü geri kendinize doğru getirin ve iğne ardı aldığınız zeminin az aşağısından kumaşın içinden iğneyi geriye doğru alınız.
İlik yapmak
İlik işi
İpliği yukarı, dış çemberin üzerine çıkarınız, sonra aşağı iç çemberin üzerine ve tekrar dış çemberin üzerine batınız, ipliği iğnenin altında tutunuz. İlmekleri, birbirine yakın ve eşit aralıklar ile tutarak aynı şekilde devam ediniz.
İşlemede yaprak yapımı ve açıklaması
Eğreltiotu Yaprağı Tekniği
Aşama 1. Bir kumaş kalemi ile yaprak şeklini çalışmanızın üzerine çiziniz.
18 numaralı Chenille iğneye, ebruli renkli bir kurdele veya 4mm ipek kurdele geçiriniz.
iğneyi, yaprağın damanndan aşağı, yansında yukarı çıkannız ve kurdeleyi yukarı, yaprağın ucuna kadar uzatınız ve kurdele ilmeği yapınız.
Arkadan kurdeleyi ortadaki damara getirerek ve tekrar yaprağın ucuna alarak her iki tarafına da kurdeleyi işlemeye devam edin.
Aşama 2. Her taç yaprağı her bir ilmek üzerinde sıralayarak yaprak şeklini doldurmaya devam ediniz. Damarı belirlemek için ortada hafif boşluk bırakınız.
kısa kurdele ilmeği ekleyiniz, önceki ilmeğin altına
hafifçe sokunuz. Arkada tamamlayınız.
Projenize bağlı olarak, bükülmüş bir sap veya iplikten bir sap işi ekleyiniz veya sapsız bırakınız.
Çiçek tomurcukları yapımı
Pistil İlmeği
Aşama 1. İpliği düğümleyiniz. İpliği kumaşın içinden yukarı çıkarınız, ipliği iğnenin etrafında istediğiniz kadar sarınız.
Aşama 2. İğneyi istenilen pistil uzunluğunda aşağı batınız. İğneyi içinden çekerken ipliği gergin tutunuz.
Aşama 3. İğneyi tekrar tabana getiriniz ve pistil ilmekleri işlemeye devam ediniz. Sapın uzunluğundaki değişiklikler ve üstte Fransız düğümlerindeki bükme miktarı oldukça farklı etkiler verecektir.
TEYEL TEKNİĞİ
İğneyi kumaşın üzerinden ve altından geçiriniz, üst ilmekleri aynı ve alt ilmekleride aynı uzunlukta yapınız. Bu, ilmek uzunluğunu değiştirerek ve çekerek büzgü ilmeği için kullanılabilir
Sarma işi yaprak yapımı
Kasnak gerginliğin eşit olmasını saglar.
Kumaş kalemi veya teyel tekniği, etrafını gitmek istediğiniz şekli korumanızı sağlar.
Sarma işinde yaprak yapımı
Vervine Sarma İşi
Sarma işi ile aynı tekniği kullanarak iğnenizi istediğiniz yöne açılandırınız, ilmekleri eşit aralıklı tutarak, aynı gerginlik ile çalışınız ve çok sıkı çekmeyinizKurdele nakışında sap işi
Sap İşi
Modelin çizgisini takip ederek ve soldan sağa doğru çalışarak, paralel ve düzgün ilmekler yapınız.
Kurdela nakışında sap yapma
Saplar İçin Kurdele Bükme
Kurdeleyi düğümleyiniz ve kumaşın içinden çekiniz. Kurdeleyi yana doğru gergin olarak tutunuz ve istediğiniz sıkılıkta sarmal olana dek iğneyi saat yönünde çeviriniz.
Not: Kurdele çok uzun olmamalıdır.
Kurdela nakışından işleme modeli ve açıklaması
Malzemeler
Buruşuk kadife kumaş, 68cm x 58cm (ayrıca yastık yapımı için ekstra)
3 metre 50mm Elde Boyanmış Çift Taraflı Kurdele, Renk: Koyu gül pembesi
3 metre 50mm Elde Boyanmış Çift Taraflı Kurdele. Renk: Toz gül pembesi
3 metre 50mm Elde Boyanmış Çift Taraflı Kurdele, Renk: Soluk gül pembesi
2 metre 40mm, Art Tel Kenarlı Kurdele, Renk: Koyu Yeşil
2 metre 25mm, Tel Kenarlı Kurdele, Renk: Yeşil
2 metre 35mm, Elde Boyanmış Çift Taraflı Saten Kurdele, Renk: Açık Yeşil
3 metre 25mm İnce Organze Kurdele, Renk: Yeşil 6 metre 12mm Rayon Kurdele, Renk: Koyu Yeşil
1 paket Mili Hill Antik boncuklar. No: 03036, Renk: Mor
2 paket Belica Boncuklan, No: 27, Renk: Tavus kuşu Yeşili 1 çile DMCMuline, No: 936, Renk: Koyu yeşil
1 çile DMC Muline, No: 962, Renk: Pembe gül rengi
İğeneler
Chenille iğne. No: 13 Crevvel iğne No: 8, 9 Milliner’s iğne. No: 3
İlmekler
Geniş çift taraflı saten kurdele gülleri
Geniş çift taraflı saten
kurdele tomurcuklar
Kurdele ilmeği ile yaprak
Bağlama ilmeği
Sinek tekniği
Düz ilmek
Yapılışı
Tomurcuklar. Koyu gül pembesi, 50mm Elde Boyanmış Çift Taraflı Saten Kurdele ile kurdeleyi 1 1.5cm uzunluğunda keserek üç adet tomurcuk yapınız. Geniş Çift Taraflı Tomurcuk için verilen talimat ve şekilleri takip ediniz.
Tomurcuklar yapıldığında, tomurcuğun içine doğru bükülmüş ucun üzerine, 03036 numaralı Mili Hill Antika Cam Boncuklardan birkaç tane işleyiniz.
Taç yaprakları. Geniş Çift Taraflı Tomurcuk için verilen talimat ve şekilleri takip ediniz. Yine Koyu Gül pembesi, 50mm Elde Boyanmış Çift Taraflı Saten Kurdeleyi kullanarak her gül için üç adet taç yaprağı yapınız.
962 numaralı, Gül pembesi, DMC Muline ipliğinin iki katı ile, arka ortadan başlayarak tomurcuğun üzerine ilk taç yaprağı işleyiniz. Taç yaprağını çok fazla büzmeyiniz çünkü tomurcuğun etrafına sarılacaktır. İlk taç yaprak işlendiğinde, ikinci ve üçüncü taç yaprakları ekleyiniz.
İkinci renkli taç yaprakları. Toz pembesi, 50mm Elde Boyanmış Çift Taraflı Saten Kurdele ile değiştiriniz, kurdeleyi 12.5cm uzunluğunda kesiniz. Yukarıdaki tekniği ve yukardaki ile aynı iğne ve ipliği kullanarak her güle dört veya beş taç yaprak ekleyiniz. Not: Taç yaprakları işlerken, çok fazla işlemeyiniz veya çok sıkı çekmeyiniz.
Sadece, önceki yaprağı, uçlar hariç, gevşek bir şekilde tutturulmalıdırlar. Aynı zamanda taç yaprağının ortasını aşağı, gülün tabanına koymayınız. Her yaprak bir kavis içinde istenmelidir böylece sarılmış üst kısım kıvrılmış olur.
Üçüncü renkli taç yapraklar. En açık renkli taç yaprakları ekleyiniz. Soluk Gül pembesi, 50mm Elde Boyanmış Çift Taraflı Saten Kurdele ile değiştiriniz ve kurdeleyi 12.5cm uzunluğunda kesiniz. Gülün üzerine yedi taç yaprak işleyiniz, her taç yaprak yarıya kadar diğerinin üzerine bindiriniz. İstediğiniz boyuta göre az veya çok ekleme yapabilirsiniz.
3 numaralı Milliner’s iğnesine geçirilmiş, 962 numaralı, Gül pembesi, DMC Muline ipliğinin iki katı ile, kadifenin ortasına gülleri dikiniz. Bu güller oldukça ağırdır ve büyüktür dolayısıyla gülün derinliği ile başa çıkabilmek için daha uzun bir iğneye ihtiyacınız vardır. Önce ortadan, taç yapraklarının arasından aşağı ve yukarı dikiniz. Gülün dışının etrafını işleyerek dış taç yapraklarına ilerleyiniz. İşlerken kumaşı altta toplanmamasına dikkat ediniz.
ilk taç yaprağın üzerinde yarısından itibaren ikinci taç yaprağı başlatınız ve her taç yaprağı üst üste bindirmeye devam ediniz ve hepsini her seferinde aynı yönde doğru işleyiniz.
Yapraklar. Yapraklar için kullanılan beş farklı renk ve doku vardır. Kurdele ilmeği İle Yaprak ve Bağlama ilmeği için talimatlan takip ederek bütün kurdeleler için aynı teknikler kullanılır.
13 numaralı Chenille iğne kullanarak, ışık ve gölge oluşturmak için yeşil kurdeleleri kanştırarak yaprakları güllerin etrafına kurdele ilmeği ile işleyiniz. Yaprakların kalkık durması kurdeleyi gerektiğinden fazla çekmeyiniz.
Kurdeleyi yukarı doğru kumaşın içinden geçirerek, sonra onu 2cm uzakta aşağı alarak, demetin ortasına birkaç halka işleyiniz. Kurdeleyi tümüyle çekmeyiniz. Yapraklan, 846 numaralı. Yeşil, DMC Muline İpliğinin üç katı ile asmadan önce, sarkık kurdeleleri arkada temizleyiniz. Dolu yaprakların üst kısmına birkaç ince ve saydam yaprak ekleyiniz
Tomurcuklar. 13 numaralı Chenille iğneye, 50mm Elde Boyanmış Çift Taraflı Saten Kurdele geçiriniz ve iki taç yaprağını yan yana işleyiniz. Çift Taraflı Sateni kurdele ilmeği ile işlemek zordur. İğnenin arkasını, bir kilim veya örtü ile kaplı masanın üzerine bastırıp itiniz, kaymamasına dikkat ediniz.
Tomurcuklar işlendiğinde, 3 numaralı Chenille iğneye, Koyu Yeşil 12mm Sun, ipek kurdele geçiriniz. Yanlar, ve ortasın, yukarı doğru kurdele ilmeği ile işleyiniz. Katları düzleştirmeyiniz. araların, rayon ile işleyiniz.
Yapraklar için kullanılan aynı asma metodunu kullanarak tomurcuğun tabanına bir çiçek zarf. ekleyiniz. Kurdeley. sarmal olana dek bükünüz, istenen uzunlukta aşağı indiriniz ve bağlayınız.
Boncuklu ince dallar. Ebruli Yeşil, Divıne Delta İpliğini kullanarak güllenn etrafina rastgele birkaç ince dal ekleyiniz. 20 numaralı Chenille iğneye iplik geçinniz. Sinek tekniği ve duz ilmek kullanarak ince dallan işleyiniz. Yumuşak İnce Dallar için verilen talimatlan takıp ediniz.
9 numaralı Crevvel iğneye, 846 numaralı DMC Muline ipliğinden iki kat geçinniz. Tavuskuşu Yeşili Delica Boncuklarını sinek tekniğinin ucu üzerine işleyiniz. Her ince dal üzerine, saptan aşağı tamamen kaplanana dek üç veya daha fazla boncuk ekleyiniz.
Çalışmanızın arkasındaki bütün sarkık iplikleri tamamlayınız
Helen Eriksson eserinden alıntıdırKurdela Nakışından gül yapımı ve açıklaması
Gereken malzemeler
Krem rengi damask kumaş, 52cm x 30cm
İpek Kurdeleler aşağıdaki şekildedir:
i metre lOmm, Renk: Çam iğnesi (Koyu yeşil)
i metre lOmm, Renk: Yosunlu Taş (Koyuyeşil)
1 metre I5mm, Renk: Tutkulu papatya (Kırmızı kenarlı pembe)
1 metre 15mm, Renk: Çam iğnesi (Koyu yeşil)
2 metre 25mm, Renk: Tutkulu papatya (Kırmızı kenarlı pembe)
2 metre 25mm, Renk: Çam iğnesi (Koyu yeşil)
2 metre 25mm, Renk: Yosunlu Tâş (Sarı Yeşil)
2.5 metre 35mm, Renk: Tutkulu papatya (Kırmızı kenarlı pembe)
2 metre 7mm ipek kurdele, Renk: Koyu yeşil
2 metre 7mm ipek kurdele. Renk: Yeşil
l çile DMC Muline, No: 3051., Renk: Koyu yeşil
1 çile DMC Muline, No: 3047, Renk: Düğün çiçeği rengi
ipekle kaplı gül sapı
İğneler
Chenille iğne. No: 13, 14, 16 Milliner’s iğne No: 5
İlmekler
Merkezi katlamalı gül + Çevresi kurdele ilmeği ile
yapılan gül
Kurdele ilmeği
Düz ilmek
Lazy daisy tekniği
Kurdele ilmeği yaprağı
Bağlama ilmeği
Yapılışı
Damask kumaşın kenarlarına overlok yapınız ve bir kumaş kalemi ile kumaşın ortasından aşağı, ana sapın yerini çiziniz.
Ana gül. Katlamalı Gülün Ortası ile Kurdele ilmeği Gül için talimatları izleyerek, 5 numara Milliner’s iğnesine, 3047 numaralı. Düğün çiçeği rengi, DMC Muline ipliğinden iki kat geçiriniz ve ana gülün ortasını, tutkulu papatya (kırmızı kenarlı pembe) rengi, 35mm ipek kurdele ile 1-6 arası aşamaları takip ederek yapınız.
Sapın sağındaki en geniş tomurcuk için başka bir göbek yapınız fakat bu kadar geniş olmasın.
13 numara Chenille iğneye, tutkulu papatya (kırmızı kenarlı pembe) rengi, 35mm ipek kurdele geçiriniz ve ana gül için taç yapraklan işleyiniz. 7-8 arası aşamalardaki talimatlan takip ediniz. Taban taç yapraklannın yeteri kadar dışan uzandığından böylece gülün ortasının onlan tamamen kapatmadığından emin olunuz.
Gülün göbeğini işledikten sonra ilmek yaprak-lannı işlemeye başlayınız. 13 numara Chenille iğneye, 9-10 arası aşamalan takip ederek, daha çok, tutkulu papatya (kırmızı kenarlı pembe) rengi, 35mm ipek kurdele geçiriniz.
Gülün baş kısmını tamamlayınız.
Geniş tomurcuk Geniş tomurcuğu, işlemeden önce, hangi yönde en iyi göründüğünü bulmak için çevirerek, 3047 numaralı, düğünçiçeği rengi DMC Muline ipliği ile yerine işleyiniz.
14 numara Chenille iğneye geçirilmiş çam yaprağı (koyu yeşil), 15mm ipek kurdelesi ile yeşil yapraklar ekleyiniz. Tomurcuğun her iki tarafına kurdele ilmeği çalışınız ve yaptığınız kurdele ilmeğini yan taraflara yakın tutarak, tomurcuğun merkezinden bir tane daha kurdele ilmeği işleyiniz.
Kurdele ilmeğini bir noktaya çektikten sonra arkaya çekiniz, böylece tomurcuk düzleşmeyecektir.
Not: Tomurcuğun kabarıklığının içinden iğneyi ve kurdeleyi çekmek oldukça zordur. Eğer iğnenin arkasını yerine yerleştirirseniz, iğneyi, örtü ve kumaşla kaplı çalışma masanızın üzerine iğne deliği kumaşın içinden çıkana kadar itiniz. ipliğin geri kalanı kolayca içerden çekilecektir.
Yaprakları kurdele ilmeği tekniğiyle yapmadan önce kurdeleyi bükerek arkaya doğru bakan birkaç yaprak daha ekleyiniz.
Küçük tomurcuklar. Aşağıdaki gibi, aynı şekilde üç adet daha küçük tomucuklar ] yapınız, ikisi ana gülün üstüne ve birisi de dikmiş olduğunuz büyük tomurcuğun üstüne yerleştirilir.
5 numara Milliner’s iğnesine, 3047 numaralı, düğünçiçeği rengi, DMC Muline ipliğinden tek kat geçiriniz ve tutkulu papatya (kırmızı kenarlı pembe) rengi, 15mm ipek kurdeleyi gevşekçe beş kez sarınız, sonra tabanı birkaç tutturma dikişi ile dikiniz. Kurdeleyi aşağı, tabana bir açı ile katlayınız, dikiniz, sonra kurdeleyi kesiniz. Tomurcuğu tabanın içinden ve kumaşın üzerine işleyiniz.
16 numara Chenille iğnesine yosunlu taşı (sarı yeşil) 1 Omm ipek kurdeleyi geçiriniz. I Uç düz ilmeği, düz yukarı, tomurcuğun arkasına, tomurcuktan daha uzun olacak şekilde işleyiniz. Tomurcuğun her iki yanına, birisi yukarı doğru olacak şekilde, kurdele ilmeği ile bir taç yaprak ekleyiniz-Çiçek zarfı için sapa doğru, arkaya bakan bir lazy daisy tekniği çalışınız.
3051 numaralı koyu yeşil DMC Muline ipliğinin tek katı ile üç düz ilmekten ve tomurcuğun arkasından çıkan düz ilmekler ekleyiniz. Bazılarını yana kıvırıp aynı zamanda yukarı doğru yönelmelerini sağlayınız
Açılmamış tomurcuk İki küçük tomurcuğun altına bir küçük açılmamış tomurcuk ekleyiniz, yosunlu taşı (san yeşil), 1 Omm ipek kurdeleyi 16 numara Chenille iğneye geçiriniz. Kurdele ilmeği kullanarak birbirine yakın iki taç yaprağı işleyiniz, bu iki yaprağın üzerine, daha kısa olacak şekilde kurdele ilmeği ile iki yaprak daha ekleyiniz. Bir noktaya çektikten sonra geri çekiniz. Lazy daisy çiçek zarfını da arkaya, sapa doğru bakacak şekilde ekleyiniz. 3051 numaralı, Koyu yeşil DMC Muline ipliğinin tek katı ile üste düz ilmekler ekleyiniz.
Orta boy tomurcuk. Ana gül başının sol tarafına dikilecek şekilde küçük tomurcukların en büyüğünü yapınız.
Tutkulu papatya (Kınnızı kenarlı pembe) rengi, 25mm ipek kurdeleyi kullanarak bir tomurcuk yapınız. 3047 numaralı düğünçiçeği rengi, DMC Muline ipliği ile işleyiniz ve hangi yönde en iyi göründüğünü bulmak için çeviriniz.
Çam yaprağı (koyu yeşil) 15mm ipek kurdeleyi kullanarak tomurcuğun arkasına üç düz ilmek ekleyiniz ve geniş tomurcuk için yapıldığı gibi tomurcuğun etrafına yeşil yapraklar işleyiniz. 5 numara Milliner’s iğnesine 3051 numaralı, Koyu yeşil DMC Muline ipliğini geçiriniz ve diğer tomurcuklar ile aynı şekilde tomurcuğun üstüne düz ilmekler yapınız.
Saplar. Bütün tomurcukların üzerine ince sapları ekleyiniz.
16 numara Chenille iğneye, koyu yeşil, veya yeşil, 7mm ipek kurdeleden 35cm geçiriniz. Kurdeleyi, gülün tabanı için kullanmış olduğunuz kurdele rengine uydurunuz, çam yaprağı, yosunlu taşına uygundur. Kurdeleyi gülün tabanında, kumaştan içeri çekmeden önce ucunu düğümleyiniz, yumuşak bir helezon şeklinde bükülene kadar kurdeleyi bükünüz.
sonra istenen uzunlukta aşağı çekiniz ve 3051 numaralı. Koyu yeşil DMC Muline ipliği ile tutturmak için birkaç dikiş atınız.
Ana sap henüz işlenmemiş olmasına rağmen bütün sapları yerine işleyiniz.
Yapraklar. Bir kumaş kalemi ile yapraklan ı yerini çiziniz. Çam yaprağı (koyu yeşil) ve yosunlu taşı (sarı yeşil) 25mm ipek kurdeleyi kullanarak, yaprakları işlerken renkleri değiştiriniz. Bu ışık ve gölge oluşturacaktır. 13 numara Chenille iğneye yeşil kurdelelerden birini geçiriniz ve yaprakları kurdele ilmeği tekniğiyle yapmaya başlayınız. Kurdele ilmeği tekniğiyle yaprak, bağlama ilmeği için verilen talimatları izleyiniz. 3051 numaralı, koyu yeşil DMC Muline ipliğinden üç kat kullanınız ve önde bağlamadan önce yaprağı sağlamlaştırmak için kurdeleyi arkada işleyiniz. Bu kurdelenin dışarı çekilmesi ni önler. Bütün yaprakları bağlamaya devam ediniz ve yaprağın asıl sapına düz bir sap işleyiniz ve gerekirse tutturunuz.
Sapı ana gülün sapına alınız.
Ana gül sapı. Tek bir yapay ipek gülden bir sap çekiniz. Sapı istenen uzunlukta kesiniz, Bu projeye uyması için, doğru kalınlık için doğru ucu seçtiğinizden emin olunuz. Sapın en üstüne bir damla kraft yapıştıncı sürün ve ı saptan aşağı doğru, sap tamamen kaplanana kadar, yeşil, 7mm ipek kurdeleyi sarmaya başlayınız. Kurdelenin sökülmesini önlemek için en alttan yapıştınnız.
3051 numaralı, koyu yeşil DMC Muline ipliğinden iki kat geçiriniz ve sapı çalışmanızın üzerine işleyiniz. Sapı doğru yere yerleştirdikten sonra ters yöne çeviriniz ve kumaşın içinden işleyiniz, kurdeleyi, aşağı kadar bütün sapta, sapın etrafına sarılmış bir şekilde tutturunuz. Düz olduğundan emin olmak için sürekli kontrol etmeniz gerekecektir. İsterseniz, çalışmanıza uyması için sapı hafifçe eğiniz.
Çalışmanızın arkasında kurdeleleri ve iplikleri düzenleyiniz.
Şimdi çalışmanız çerçeveienmeye hazırdır. Çerçevecinize götürebilirsiniz.
Alıntıdır: Helene Eriksson eserlernden alınmışıtır
2 Eylül 2008 Salı
1 Eylül 2008 Pazartesi
Derya Baykal DEryalı Günler Bugün Başladı....
En sevdiğim program sonunda başladı. Yaz tatili hep boş boş geldi, sonunda örgüler ve derya baykal bizimle. Hergün hiç kaçırmadan izleyeceğim ve sizlerlede yapılanları kendimde yaparak paylaşacağım. Bugün harika bir derya baykal kemeri yaptılar. Kastomunu mantısıda bir harikaydı. Hele patates çorbası. Tahtanın üzerine boyanmış çantası söylemeyi unuttum. O tahtaların nasıl çantaya dönüşeceğini merak etmiştim. Harikada oldu. Yarını sabırsızlıkla bekliyorum. Ramazandan sonra Bay E.E nedir onuda çok merak ettim. Hep beraber öğreneceğiz. Konuğu Nilgün hanım göz kamaştırıyordu. Derya Baykala buradan Allah kavuşturdunda demek istiyorum. En kısa zamanda kızlarına kavuşmasını dilerim. DErya hanım yarında sizinleyim televizyonun başında...